Blender – malowanie tekstur

category

Blender

author

admin

Dziś ciekawy eksperyment, a mianowicie malowanie tekstur w Blenderze. Potem będzie jeszcze zabawa w programie Krita. Nie lubię Gimpa za jego irytujący system okienek i jestem zbyt początkujący na Photoshopa (który kosztuje).

żeby móc malować po teksturze, nasz mesz musi mieć UV, musimy mieć ustawiony CyclesRender, w UV/Image edytorze mieć dodaną teksturę
i taki materiał:

Chodzi o to, żeby kolor był brany z tekstury.
Tip:
żeby można było w UV/Image edytorze malować, trzeba wybrać tryb Paint:

Oczywiście żeby malować w 3D View wybieramy “Texture Paint”.

Przydatne skróty klawiszowe:
‘s’ – wybiera kolor nad którym akurat jest kursor.
‘shift+s” – myszka podąża za linią i zostawia ślad.
‘e’ – zmiana rodzaju wypełnienia
1-9 – zmiana rodzaju
‘shift+f’ – natężenie koloru
‘f’ – rozmiar… no tego czym się maluje, pędzla czy co to tam jest…
‘ctrl+f’ – ???

jeśli jest się w trybie perspektywy, przy dużym zbliżeniu nie można malować. Trzeba przejść do ortographic view

Tip: żeby używać gradientu, trzeba przeciągnąć myszką, zrobić linię tak jak po prawej stronie:

Można tworzyć własne brushe i zmieniać ich ustawienia (np. curve). One są ustawione w kolejności alfabetycznej tak więc fajnie je sobie ponazywać 1Hard, 2Soft i cyframi 1,2,… można przechodzić między jednym a drugim.

 

No i tego no:

Piesze koty za płoty 😉

Leave a comment